منو

سنگ آمتیست سبز (پرازولیت ) - green_amethyst


                 

امیتیست سنگی محافظ و پاکسازی روانی است. از خواص سنگ آمیتیست این است که افرادی که قصد ترک کردن عادت های بد و غلط مانند الکل یا مواد مخدر را دارند بسیار مفید است. همچنین اگر شخصی بیمار باشد قرار دادن قطعه ای از این گوهر در کنار خود می تواند محیط روانی بدن فرد و سطوح انرژی را در سطحی از تعادل و بهزیستی نگه دارد.

درواقع خواص سنگ آمیتیست باعث می شود ساختار عصبی مغز به تعادل برسد. کسانی که قصد دارند به دریافت درک شهودی و شناختی بالایی برسند نباید از این گوهر غافل شوند. چنانچه شما در خواب کابوس می بینید با قرار دادن این سنگ در کنار تخت خود می توانید آنها را از بین ببرید.

 

 

سنگ آمیتیس چیست؟

 

سنگ جواهر آمیتیست یک کریستال شش وجهی است و یکی از انواع کانی‌های کوارتز محسوب شده و در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود. رنگ ارغوانی سنگ جواهر آمیتیس از محدوده صورتی تا بنفش متغیر است و آن را را با عنوان روح سنگ نیز می شناسند که این موضوع  به دلیل سایه‌های بنفش موجود در آن است. نام دیگری که به سنگ آمیتیس اختصاص می‌دهند، چاکرای تاج است، زیرا این سنگ جواهر نمادی از اتصال به عشق، انرژی و قدرت است.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی سنگ متولدین ماهها و خواص سحری و درمانی آنها!

سنگ جواهر آمیتیست زمانی که به عنوان جواهراتی مانند حلقه، گردنبند، دستبند، آویز و یا گوشواره مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. شما همچنین می‌توانید از این سنگ به عنوان زینتی برای لباس خود استفاده کنید و یا قطعه‌ای از آن را درون جیب خود به همراه داشته باشید. مهمترین ذخایر آمتیست در برزیل، با عنوان آمتیست «پالمیرا» ریوگراندوسول و آمتیست «مارابا»‌ی پارا هستند. دیگر ذخایر آمتیست در کشورهای بولیوی، کانادا، هند، ماداگاسکار، مکزیک، میانمار (برمه)، نامیبیا، روسیه، سریلانکا، ایالات متحده (آریزونا)، اروگوئه و زامبیا واقع شده اند.

رنگ آمتیست به دلیل وجود ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم پدید می‌آید. این رنگ‌ها از بنفش و یاسی تا بنفش قرمز روشن متفاوت هستند.

رنگ‌های تیره‌تر ارزشمندتر هستند، به ویژه بنفش کامل با رگه‌های صورتی. آمتیست «سیبری» با رنگ بنفش تیره و رگه‌های قرمز و آبی بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. آمتیست سبز رنگ به واسطه‌ی پردازش گرما تولید می‌شود، اما به دلیل معروفیت رنگ بنفش آمتیست، آمتیست سبز رنگ از معروفیت چندانی برخوردار نیستند

 

طراحی سایت ITechWeb.ir